Maxcom MM918 Musta - Vinkkejä ja niksejä
Vinkkejä ja niksejä aiheesta Maxcom MM918 Musta
Usein kysytyt kysymykset Maxcom MM918
Vastaa:
Joissakin puhelimissa etukamera ja läheisyysanturi on sijoitettu näyttöön. Läheisyystunnistin vilkkuu heti, kun viet puhelimen lähemmäs korvaa. Tällöin näyttää siltä, että näytössä on kuollut pikseli.
Tuo vilkkuva valkoinen pikseli ei ole kuollut pikseli, vaan läheisyysanturi, joka sammuttaa näytön puhelun aikana estääkseen tahattoman näytön koskettamisen.
Vastaa:
Yleensä takuu ei kata elektronisten laitteiden vesivaurioita. Tämä johtuu siitä, että vesivahinko kuuluu käyttäjävahinkoihin. Valmistaja ei voi antaa tästä takuuta, koska se ei voi vaikuttaa laitteen käyttöön.
Monissa laitteissa, kuten älypuhelimissa, älykelloissa ja aktiivisuuden seurantalaitteissa on vesitiiviysarvo, joka ilmoitetaan koodilla, kuten IP68 tai 5ATM. Näiden sertifioitujen vedenpitävyyslaitteiden vesivahingot eivät myöskään kuulu takuun piiriin. Tämä johtuu siitä, että laitteen vedenpitävä tiiviste saattaa kulua normaalin käytön seurauksena. Yritä siis aina välttää laitteesi kastumista, vaikka se olisikin vedenpitävä.
Vastaa:
Tällä hetkellä SIM-kortteja on saatavilla kolmessa eri koossa: Tavallinen, mikro ja nano. Jos SIM-kortti on liian pieni puhelimeesi, voit käyttää SIM-sovitinta. Sen avulla SIM-kortti sopii aina puhelimeen. Jos SIM-korttisi on liian suuri, voit leikata sen SIM-korttileikkurilla.
Vastaa:
Useimmissa tapauksissa mobiilinetti toimii heti, kun asetat SIM-kortin älypuhelimeen. Jos näin ei ole, sinun on ehkä määritettävä APN-asetukset manuaalisesti. Tätä varten mene "Asetukset"-valikkoon. Android-laitteessa siirry kohtaan "Mobiiliverkot" ja sitten "Nimeä yhteyspisteet". Napsauta sitten "Lisää", ja näkyviin tulee lomake, johon sinun on syötettävä oikeat arvot. Kun olet tehnyt tämän, napauta kolmea pistettä yläreunassa ja "Tallenna".
iOS-laitteessa siirry kohtaan "Mobiiliverkko" ja sen jälkeen kohtaan "Vaihtoehdot mobiilidata". Kun painat "Mobiilidataverkko", voit täyttää lomakkeen. Syötä oikeat arvot tähän. Syötettävät arvot vaihtelevat palveluntarjoajakohtaisesti.
Vastaa:
Puhelimen latausporttiin voi ajan mittaan kertyä likaa ja pölyä. Sen seurauksena johto ei välttämättä pysy paikallaan, eikä lataus aina onnistu. Voit ratkaista tämän ongelman helposti poistamalla kertyneen lian ja pölyn huolellisesti. Voit tehdä tämän esimerkiksi hammastikulla. Voit raaputtaa kertyneen lian pois varovasti latausportin sisällä olevia reunoja ja kulmia pitkin. Nyt latausjohdon voi taas kytkeä laitteeseen. Varmista, ettet käytä ylimääräistä voimaa, vaan usein riittää pelkkä raaputus. Kun olet raaputtanut lian pois, voi myös auttaa, että puhallat voimakkaasti latausporttiin uudelleen. Varmista kuitenkin, ettei porttiin pääse kosteutta.